3. ekstraordinære generalforsamling d. 22. marts 2009

Referat af 3. ekstraordinær generalforsamling 22.3.2009

Referat af 3. ekstraordinær generalforsamling i Ejerforeningen Jacobsgaarden 22. marts 2009 i foreningens kontorlokale i ejendommens kælder.

1. Valg af dirigent: bestyrelsen foreslår Brit Therkildsen til dirigent. Ingen andre forslag. Brit Therkildsen blev enstemmigt valgt.

2. Valg af referent: bestyrelsen foreslår Brit Therkildsen til referent. Ingen andre forslag. Brit Therkildsen blev enstemmigt valgt.

3. Afstemning om haveprojekt: Projektet blev fremlagt på 2. ekstraordinær generalforsamling 9. marts 2009, og haveudvalget besvarede derfor blot enkelte spørgsmål, hvorefter der var afstemning. Ingen ønskede hemmelig afstemning. 20 stemte for, heraf 10 via fuldmagt. 1 stemte blankt. Forslaget om nyt haveanlæg er vedtaget, da mere end 2/3-dele af de fremmødte stemte for, som vores vedtægter kræver. Haveudvalget v. Bent Jensen, Dorte Jensen og Michael Refsing er stadig tovholder på projektet, der ventes i gang i maj – afhængig af den aktuelle renovering af kloaknettet i gården.

4. Evt.: Flere beboere klagede over kvaliteten af arbejdet og prisen for det hos KEG VVS, som foreningen har brugt i en årrække. Kritikken er givet videre til vicevært Michael Jensen, der står for den daglige drift og rekvirering af håndværkere. Derudover var flere utilfredse med foreningens ringe faldstammer, hvor rusten løber ned ad røret på enkelte af dem. Bestyrelsen henviste til den omdelte vedligeholdelsesplan fra 2008, der anbefaler os at skifte to faldstammer årligt. Bestyrelsen er ved at indhente tilbud og overveje, hvilken løsning der giver mest kvalitet for pengene og de færreste gener for beboerne, mens arbejdet foregår.

En beboer foreslog, at foreningen overvejer at optage et fælleslån og skifter de vinduer ud, som beboerne ikke selv har udskiftet.
Brit Therkildsen, referent og formand, Søren Hjul, bestyrelsesmedlem, Niels Munch, bestyrelsesmedlem