1. ekstraordinære generalforsamling d. 9. marts 2009

Referat af ekstraordinær generalforsamling 9.3.2009

Referat af ekstraordinær generalforsamling i Ejerforeningen Jacobsgaarden  mandag den 9. marts 2009, afholdt i Menighedsrådssalen ved Filipskirken, Kastrupvej 57.

1. Valg af dirigent: Bestyrelsen foreslog Tina Skou Hansen, der er foreningens administrator i Kuben.Der var ingen andre forslag, og Tina Skou Hansen blev derfor valgt.

2. Valg af referent: Brit Therkildsen, formand for ejerforeningen.

3. Præsentation og gennemgang af haveprojekt: Haveudvalget v. Bent Jensen, Dorthe Jensen og Michael Refsing forklarede kort om overvejelser og forløb i den reviderede haveplans tilblivelse siden seneste generalforsamling, hvor der var indvendinger mod bla. pris og materialevalg. Derefter gennemgik havearkitekt Karina Gram, der har tegnet haven, ideen bag, havens funktionalitet, planter, stier mv., og hun forklarede, at tilbuddet på 350.000 kr. i sær går til håndværkertimer og selve anlægget af haven. Der er f.eks. 1800 kroners forskel på at få en granitkantsten omkring haven i forhold til at få en af beton. Derefter svarede Karina Gram på spørgsmål fra de fremmødte.

4. Afstemning om forslag til haveprojekt: Ingen af de fremmødte ønskede hemmelig afstemning, og der blev derfor stemt ved håndsoprækning. Samtlige fremmødte stemte for (17), og derudover var der afleveret 7 fuldmagter, der ligeledes stemte for og 1 fuldmagt, der stemte i mod. I alt 24 stemmer for og 1 imod. Ingen stemte blankt. Da anlæg af en ny have vurderes som en “væsentligt forandring” og dermed iflg. foreningens vedtægter skal vedtages med 2/3′s flertal. De fremmødte udgjorde ikke 2/3 dele af ejerforeningens medlemmer, hverken i antal eller fordelingstal, og derfor skal der indkaldes til endnu en ekstraordinær generalforsamling inden for 14 dage. Her skal 2/3 af de fremmødte stemme for haveplanen. Bestyrelsen indkalder derfor til ekstraordinær generalforsamling.

5. Afstemning om valg af revisor: In Revision A/S, der reviderer foreningens regnskab, har delt sig i to selskaber og den statsautoriserede revisor, der har revideret foreningens regnskab er nu selvstændig med selskabet ReviPoint A/S. Ingen af de fremmødte ønskede hemmelig afstemning, og der blev derfor stemt ved håndsoprækning. Samtlige fremmødte (17) stemte for, og derudover var der afleveret 7 fuldmagter, der ligeledes stemte for, og 1 fuldmagt, der stemte i mod. I alt 24 stemmer for og 1 imod. en stemte blankt. ReviPoint A/S er derfor foreningens nye revisor, da det kræver simpelt flertal og ikke 2/3′s flertal som ved haveplanen.

6. Evt.: Kort orientering om kloakarbejdet, der netop er gået i gang, om den aktuelle varmesituation, retssagen mod Tagbolig.

Brit Therkildsen, Referent og formand, Søren Hjul og Niels Munch, bestyrelsesmedlemmer.

Using Format