Ekstraordinær generalforsamling 23. april 2008

1. Valg af dirigent: Bestyrelsen foreslog Brit Therkildsen. Ingen andre forslag, derfor valgt.Den ekstraordinære generalforsamling var indkaldt 14. april og dermed lovligt varslet.

2. Forslag fra bestyrelsen:

Forslag 1: Foreningens medlemmer giver bestyrelsen bemyndigelse til at etablere et haveanlæg for op til 400.000 kr. incl. moms.:

Af de fremmødte stemte: 8 i mod, 13 for og 1 blank. Forslaget er ikke vedtaget, jvf. vedtægternes § 3 stk.4.

Der var debat om forslaget fra havearkitekt Karina Gram. Flere beboere havde en række indvendinger, bl.a. mod placering af ophold, valg af granitkantsten, maling af skur og låge for affaldscontainer. Bent Jensen, Elbagade 69, 2. tv. meldte sig som tovholder for et haveudvalg, der skal arbejde sig frem til et konkret forslag, som en fremtidig generalforsamling kan tage stilling til. Alle interesserede beboere kan melde sig til udvalget, som Bent Jensen informerer om via opslag i opgangene. Bestyrelsessuppleant Michael Refsing deltager i udvalget.

Forslag 2: Bestyrelsen foreslår at vedtægternes §16, Stk 1 ændres til:

§16 Vedligeholdelse

Stk 1a. Det påhviler foreningen at vedligeholde ejendommen udvendig, herunder bl.a. hoveddøre og udvendige entredøre, vinduer, murværk samt tage og faldstammer.

Stk 1b. Sin udvendige vedligeholdelsespligt for vinduerne i ejendommens lejligheder opfylder foreningen ved med mellemrum, som fastsættes af bestyrelsen, at foranstalte maling, nødvendig kitning og nødvendig fugning af alle ejendommens vinduer. Vinduer som på grund af deres konstruktion ikke kræver maling, males ikke og der ydes ikke kompensation herfor fra foreningen til de pågældende ejere.

Stk 1c. Medlemmerne har det fulde ansvar for renovering og udskiftning af vinduerne i det enkelte medlems lejlighed. Hvad angår fabrikat af de anvendte vinduer og den udvendige farve af vinduerne skal medlemmerne følge ejerforeningens standard som anvises af bestyrelsen.

Stk 1d. Medlemmerne har det fulde ansvar for den indvendige vedligeholdelse af det enkelte medlems lejlighed, hvorved bemærkes at indvendig vedligeholdelse ikke alene omfatter tapetsering, maling og hvidtning men også vedligeholdelse af gulve, døre og alt lejlighedens udstyr herunder el-ledninger, el-kontakter radiatorer, rør og vandhaner – kort sagt, alt hvad der er installeret indenfor lejlighedens vægge.

Af de fremmødte stemte: 0 i mod, 20 for og 1 blank. Forslaget er vedtaget, jvf. vedtægternes §3 stk. 4.

Den ekstraordinære generalforsamling sluttede kl. 20.

Brit Therkildsen                                          Niels Munch                         Søren Hjul

fmd. for bestyrelsen                                    bestyrelsesmedlem                bestyrelsesmedlem