Ordinær generalforsamling d. 10. marts 2015

Referat generalforsamling 2015

E/F Jacobsgården – ordinær generalforsamling

Mødested: Ældre- og Aktivitetscentret Sløjfen, Øresundsvej 69, 2300 København S

Mødedato: 10. marts 2015, kl. 19.00

Fremmødte: Der var repræsenteret 16 af foreningens 106 lejligheder, repræsenterende 1879 af ejendommens i alt stemmeberettigede 10954 fordelingstal.

Ifølge lovbekendtgørelse af 25. juli 1995, § 2, stk. 4 kan en ejer af flereejerlejligheder i en ejerforening ikke deltage i afstemninger med fordelingstal for ejerlejligheder, der er genudlejet efter udgangen af 1979. Pr. generalforsamlingsdagen er der tale om 1 ejerlejlighed med i alt 157 fordelingstal.

Dagsorden

1. Valg af dirigent.

2. Valg af referent.

3. Aflæggelse af årsberetning for det senest forløbne år og forelæggelse til godkendelse afårsregnskab med påtegning af revisor.

4. Bestyrelsens forelæggelse af budget for det nye år samt vedtagelse af aconto bidrag.

5. Behandling af indkomne forslag.

6. Valg af formand.

7. Valg af andre medlemmer til bestyrelsen

8. Valg af suppleanter til bestyrelsen.

9. Valg af revisor.

10. Eventuelt.

1. Valg af dirigent.

Bestyrelsen foreslog Tina Skou Hansen fra DEAS A/S som dirigent. Forslaget blev enstemmigt vedtaget. Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og afholdt i henhold til vedtægternesbestemmelse samt at generalforsamlingen var beslutningsdygtig i dagsordenes punkter.

2. Valg af referent.

Bestyrelsen foreslog Tina Skou Hansen fra DEAS A/S som dirigent. Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

3. Aflæggelse af årsberetning for det senest forløbne år og forelæggelse til godkendelseaf årsregnskab med påtegning af revisor.

Beretningen, som er vedlagt referatet som bilag, blev taget til efterretning. Tina Skou Hansen fra DEAS A/S fremlagde årsregnskabet for 2014. Regnskabet viste et resultat på kr. 72.236,- som blev foreslået disponeret henlagt til fremtidige vedligeholdelsesopgaver. Henlæggelsen udgjordeherefter kr. 2.498.488 pr. 31.12.2014. Årsregnskabet blev herefter enstemmigt godkendt

4. Bestyrelsens forelæggelse af budget for det nye år samt vedtagelse af aconto bidrag.

Tina Skou Hansen fra DEAS A/S gennemgik bestyrelsens budgetforslag for 2015 herunder bestyrelsensforslag om forhøjelse af fællesudgifterne. Forhøjelsen af fællesudgifterne vil ske ved opkrævningen fraejerforeningen pr. 01.04.2015 og med samtidig efterregulering for perioden 01.01.2014 – 31.03.2014.

Det fremlagte budget for 2015 blev enstemmigt godkendt. 

5. Behandling af indkomne forslag.

Bestyrelsen havde fremsat forslag om vedtagelse af nye vedtægter for ejerforeningen. Forslaget om nyevedtægter var i sin fulde ordlyd fremsendt som bilag til indkaldelsen sammen med bemærkninger/ kommentarerom de væsentligste ændringer i forhold til nugældende vedtægter. Dirigenten fremhævede de væsentligste ændringer til vedtægterne. Der fremkom forskellige belysendespørgsmål til vedtægternes formuleringer og forståelse fra forsamlingen. Forslaget blev derefter sat til afstemning i forsamlingen og blev vedtaget enstemmigt.

6. Valg af formand.

Brit Therkildsen blev genvalgt.

7. Valg af andre medlemmer til bestyrelsen

Der var genvalg til følgende: Ingrid Petersen og Berit Norup

Bestyrelsen er herefter således sammensat:Brit Therkildsen ejer af Elbagade 77, 2. th. (formand) (på valg i 2016)

Ingrid Petersen ejer af Elbagade 69, 1. th. (på valg i 2016)

Berit Norup ejer af Kastrupvej 60, 5. tv. (på valg i 2016)

8. Valg af suppleanter til bestyrelsen.

Det lykkedes kun at få valgt 1 suppleant til bestyrelsen.

Der var nyvalg til følgende: Kisser Knudsen

Suppleanten er herefter følgende: 

Kisser Knudsen ejer af Kastrupvej 58, 3. tv. (på valg i 2016)

9. Valg af revisor.

Der var genvalg af ReviPoint A/S.

10. Eventuelt.

Følgende blev drøftet:

- Bestyrelsen forespurgte generalforsamlingen om der var interesse for at udskifte nøglesystemet iejendommen da låsene i opgangsdørene flere steder er slidte og det samtidig må erkendes at systemeter ved at være forældet. Generalforsamlingen tilkendegav deres opbakning til bestyrelsenom at arbejde videre med forholdet.

- På sidste års generalforsamling gav flere ejere udtryk for at entredørene var utætte og megetringe lysisoleret således at der oplevedes meget støj fra opgangene og fra lejlighederne til opgangene. Enkelte ejere havde foretaget forskellige tiltag som påsætning af tætningslister og andrehavde foretaget udskiftning af entredørene til tidssvarende entredøre, der opfylder nutidenskrav. Bestyrelsen havde indhentet tilbud fra tømrer- og snedkermester. Tilbuddet blev fremlagt generalforsamlingenog er vedlagt referatet som bilag. Det blev understreget at det blot var et tilbud man som ejer kunne benytte sig af da det er en udgift, der skal afholdes af den enkelte ejer men at der kan opnås gode rabatter ved samlet bestilling. Bestyrelsen har besluttet at entredøre fremadrettet skal være hvide med farvekode 9010. Dermed må det accepteret at der i en periode indtil alle entredøre er udskiftet eller malet vil være blå og hvide døre i opgangene. Bestyrelsen indsamler alle tilbagemeldinger fra ejere som ønsker at benytte sig af tilbuddet omnye entredøre og koordinerer hvor indbetaling skal ske til. Der bliver udsendt nærmere information fra bestyrelsen om dette.

Dirigenten hævede generalforsamlingen og takkede de fremmødte for en god og saglig debat. Generalforsamlingenblev afsluttet kl. 21.15.

Årsberetning for Ejerforeningen Jacobsgården 2014:

Kære ejerforeningsmedlemmer. Endnu et stabilt år i foreningen er gået, og I har forhåbentlig glæde af resultatet af årets størsteprojekt; renoveringen af vaskekælderen. Driften går i det store og hele som ønsket og forventet, udfordringerne er velkendte, og Michael-viceværts rutine betyder, at problemerne med varmeanlægget er reduceret til et minimum, så længe alle respekterer, at egne håndværkere ikke skal skrue på anlægget, uden Michael er med på sidelinjen. Det kniber derimod fortsat med at nøjes med at smide køkkenaffald i affaldsskakten, men værhensynsfuld og husk det, for skaktene er – som I måske ved – tidligere skorstene og ikke beregnet til større stykker affald. De stopper derfor, når I får mast andet end køkkenaffald ind idem. Vi har brugt noget tid på at håndtere overtrædelser af husordenen, og vi kan kun igen henstille til, at foreningens spilleregler overholdes, at alle tager hensyn til hinanden – vores støjtærskeler forskellig, vi bor tæt og har forskellige opfattelser af, hvad der er okay. Vi har haft tre tilfælde af væggelus i det forgangne år. Vi kunne ikke afdække, hvor væggeluseneoprindelig kom fra, og bestyrelsen besluttede derfor at bekæmpe væggelusene på ejerforeningens regning, da det er i alles interesse, at utøjet ikke invaderer hele foreningen. Det lykkedes heldigvis. Vi har justeret kommunens frekvens for tømning af papir/pap og elektronik, så det modsvarerbehovet bedre. Haven er fortsat en stor fornøjelse at se på og opholde sig i, og passes af Michael-vicevært i samarbejde med Dorthe Jensen, som vi gerne vil takke for indsatsen her også. I det kommende år planlægger bestyrelsen at tjekke og reparere sålbænke og murværk, så ydermurene ikke tager fugt ind. Der er taget højde for udgiften i budgettet, og i lighed med de seneste år, stiger bidraget til foreningen med fem procent, så vi fortsat kan spare op til større fremtidige renoveringsopgaver. Derudover har vi, som det fremgår af det øvrige materiale til generalforsamlingen, arbejdet på at gøre vores vedtægter tidssvarende, og vi henstiller naturligvis til, at I stemmer ja, så vi kan drive foreningen i overensstemmelse med de faktiske forhold anno 2015.

Venlig hilsen

Bestyrelsen for Ejerforeningen Jacobsgården,

Berit Norup, Ingrid Pedersen, Bent Jensen, og Brit Therkildsen

Using Format